« terug naar vorige pagina

Tip of klacht

Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Een gesprek kan wel eens anders lopen dan u gehoopt had, of een probleem komt niet snel genoeg aan het licht. Kortom er kan wel eens wat misgaan. Als dat gebeurd en u bent niet tevreden over ons, wilt u dit dan eerst met ons bespreken?  Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit samen op te lossen.

U kunt hiervoor, als u wilt, het klachtenformulier invullen (dubbelklik op het blauwe woord).

Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist).

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op de site SKGE